Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Jedlom k lepšiemu spánku? Stačí jedna z piatich dobrôt a odpočinok príde raz-dva

11.08.2018 pkr

Aby ste dosiahli zdravší spánok, choďte si ľahnúť skôr, vyhýbajte a modrému svetlu... najedzte sa pred spaním? Čítate správne, výskumy totiž ukázali, že aj jedlo môže dopomôcť k lepšiemu spánku.

Niektoré jedlá dokážu urýchliť zaspávanie. Niektoré jedlá dokážu urýchliť zaspávanie.

Nejde však o bezhlavú konzumáciu ťažkých jedál, ale skôr o strategické maškrtenie. „Existujú špecifické živiny, ktoré vám môžu pomôcť pri zaspávaní a celkovom odpočinku, najmä ak sa dobre nenajete počas dňa,“ tvrdí odborníčka na výživu Elizabeth Ward. Základné pravidlá: uistite sa, že jedlo pred spánkom je naozaj vo veľkosti maškrty. Potom vynechajte čokoľvek, čo by vám spôsobilo žalúdočné problémy. Patria tam syry a mäso, pálenie záhy vyvolávajú zase citrusy a pikantné jedlá. Posledným krokom je načasovanie jedla na hodinu alebo dve pred spánkom, aby potrebné živiny začali pracovať včas. Čo teda odporúčajú odborníci?

Tekvicové semienka

Horčík obsiahnutý v tekvicových semienkach je prirodzene upokojujúci a pomáha navodiť telu rýchlejší prechod k spánku. Len ¼ šálky dodáva polovicu odporúčanej dennej dávky tohto minerálu.

Pukance

Kľúč k slušnému spánku? Je ním serotonín, ktorý zabezpečuje dobrý pocit tráviacej sústavy. Jedlo s vysokým obsahom vlákniny, ako sú napríklad pukance, môže napomáhať rastu baktérií produkujúcich serotonín, čím prispieva k celkovému uvoľneniu tela.

Sója

Multifunkčný hormón estrogén nereguluje len váš mesačný cyklus, ale tiež vám pomôže rýchlejšie zaspať. Štúdia uverejnená v americkom Nutrition Journal ukázala, že u žien, ktoré zjedli dve alebo viac denných porcií sóje, bola takmer dvakrát väčšia pravdepodobnosť, že si odpočinú celých osem hodín, než u žien, ktoré sóju nekonzumovali.

Losos

Obsahuje omega-3 mastné kyseliny, vitamín B a viaceré antioxidanty. Ukázalo sa, že pomáha aj so spánkom. Štúdia uverejnená v publikácii Journal of Clinical Sleep Medicine uvádza, že ľudia, ktorí konzumovali lososa trikrát týždenne, zaspávali rýchlejšie a počas dňa sa cítili viac oddýchnuto ako tí, ktorí jedli kuracie, bravčové alebo hovädzie mäso. Môže to spôsobovať vysoký obsah vitamínu D obsiahnutý v lososoch, o ktorom sa predpokladá, že pôsobí na oblasti mozgu, ktoré pomáhajú so spánkom.

Jogurt

Ak si ľahnete do postele a okamžite začínate so zoznamom vecí, ktoré treba na druhý deň urobiť, uvoľnite sa pri tejto krémovej dobrote. Probiotické mliečne výrobky môžu vyvolávať spánok znížením hladín stresového hormónu kortizolu, ktorý vás inak udržiava bdelými aj uprostred noci.

PORADNE: jedálniček (2)
Tlačiť Diskusia