Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Roky trpela chronickými migrénami: Zmena, po ktorej sa vyliečila a ako bonus schudla

10.08.2018 pkr

Tara Spencer trpela migrénami od svojich piatich rokov. Keď ju rodičia vzali k lekárovi, povedal im, že tieto bolesti hlavy zmiznú, keď vyrastie. Nestalo sa tak.

Svoje migrény výrazne zredukovala. 4 obrázky vo fotogalérii Svoje migrény výrazne zredukovala.

Ako som dospievala, migrény sa zhoršovali. Oslabujúca bolesť prichádzala aspoň raz za týždeň, a keď som bola tínedžerkou, bolo to tak zlé, že som vracala od bolesti. Jediné, čo som mohla urobiť, bolo ležať v tmavej miestnosti, často neschopná spať, až kým migrény neprešli. Moji lekári mi vždy povedali, aby som si vzala lieky proti bolesti, ale nič mi nepomohlo. Len som predpokladala, že migréna bude vždy súčasťou môjho života. V dvadsiatich rokoch som začala študovať, aby som sa stala osobnou trénerkou a výživovou poradkyňou. Keď som robila nejaký výskum na hodinu do školy, uvedomila som si, že existuje únik od migrény, aký som predtým nezvážila: išlo o zmenu stravy. Naučila som sa, že niektoré potraviny by mohli spôsobiť moje bolesti hlavy. Tara (vľavo) vďaka zmene jedálnička schudla. 4 obrázky vo fotogalérii Tara (vľavo) vďaka zmene jedálnička schudla.

Vyradenie kľúčových potravín

Čítala som, že sa kazeín - bielkovina nachádzajúca sa v mlieku, syre a iných mliečnych výrobkoch - spája s prehnanými migrénami. Ďalším spúšťačom boli spracované cukry. Bolesť som cítila tak dlho, že som si pomyslela, že mi odstránenie týchto potravín z jedálnička nemôže ublížiť. Skúsila som už predsa všetko ostatné! Zmena nebola na prvýkrát jednoduchá - mliečne výrobky a dezerty boli moje obľúbené jedlá. Než som ich úplne vyradila, rozhodla som sa vynechať len mliečne výrobky a spracovaný cukor. Jedla som ich menej a menej, kým sa nevytratili z mojej stravy úplne. Od detstva trpela silnými migrénami. 4 obrázky vo fotogalérii Od detstva trpela silnými migrénami.

Raňajky: Zvyčajne som jedla vajcia a slaninu. Mala som jednu šálku kávy každé ráno, pretože hoci kofeín spúšťa migrénu u množstva ľudí, zistila som, že to na mňa nemalo negatívny vplyv.

Obed: Často som robila šalát s kuracím mäsom a pridala k tomu akúkoľvek čerstvú zeleninu a doplnila to omáčkou.

Večera: Držala som sa steaku a zemiakov. Jedla som dostatočne veľké porcie, aby som nemala chuť na sladké.

Občerstvenie medzi jedlami: Zvyčajne som mala kúsok ovocia a za hrsť orieškov alebo nejaké arašidové maslo. Opäť má bezbolestný život a skvelú postavu ako bonus. 4 obrázky vo fotogalérii Opäť má bezbolestný život a skvelú postavu ako bonus.

Mesiac po zmene

Asi mesiac potom, čo som úplne vypustila tieto potraviny zo stravy, sa moje migrény znížili na jednu za mesiac. Už netrvali tak dlho. Niekoľko mesiacov po vyradení len mliečnych výrobkov a cukru som pokračovala v paleo diéte. S touto stravou som experimentovala rok, hoci som sa nakoniec zastavila, keď som začala so silovým tréningom. Počas tohto procesu som sa dozvedela, že každý človek s migrénami je iný a potraviny, ktoré vyvolávajú tieto migrény, sa pre každého človeka líšia. Je to už deväť rokov, odkedy som začala postupne odstraňovať cukor a mliečne výrobky. Nakoľko mám migrény už pod kontrolou, nie som na seba až taká prísna. Nedávno som začala jesť syr asi raz týždenne a tak často si takisto doprajem aj niečo sladké. Poznám sa a viem, kedy sa mám zastaviť pred tým, ako vyvolám nechcenú migrénu.

Tlačiť Diskusia